Nieuw jaar, nieuwe marketingtrends

2021 is aangebroken en dit betekent weer nieuwe kansen en mogelijkheden. Oók op het gebied van marketing. Dit jaar zal de marketingwereld er anders uit zien, met name door het grote effect van COVID-19. Ook benieuwd wat er veranderd is of waar je extra op moet letten dit jaar? Lees dan gauw verder en kom erachter! Sneak peak: het zal dit jaar meer klantgericht zijn dan vorige jaren!

Authenticiteit

Social media en andere online marketing methodes zijn goede middelen om tot de klant en de specifieke doelgroep te komen. Tegenwoordig is die toestroom van informatie echter zo groot dat zij op een gegeven moment niet meer weten welke informatie zij op zich moeten nemen en welke zij laten gaan. Dit wil je natuurlijk als bedrijf niet. Daarom zal dit jaar extra de focus op gerichte berichten met authentieke content waar de doelgroep oprecht geïnteresseerd in is. Alleen op deze manier zullen zij nog overtuigd worden om meer informatie te vergaren over jouw service of product.

Klantcontact

Afgelopen jaar hebben we veel thuis doorgebracht en dus ook veel op het internet gesurfd. Veel van deze processen zullen inmiddels geoptimaliseerd zijn, maar toch blijft het allerbelangrijkste punt in marketing het échte persoonlijke klantcontact. Iemand waaraan klanten hun vragen kunnen stellen en gesprekken mee kunnen voeren. Dit jaar zal de situatie rondom COVID-19 hoogstwaarschijnlijk veranderen en verbeteren, waardoor mensen weer meer de winkelstraten zullen opzoeken en buiten zullen zijn. Des te belangrijker is het dan om buiten goed zichtbaar te zijn! Veel consumenten worden het laatste halfuur voor hun aankoop gestimuleerd om ook echt een aankoop te verrichten, dus buitenmarketing is even belangrijk als online. Wees dus zodra het weer kan aanwezig door middel van buitenmarketing: zet bijvoorbeeld een trotter neer of laat klanten kennis maken met jouw bedrijf door middel van gevelreclame. Er bestaan tal van manieren om jouw ”outdoor pressence” te vergroten!

Social media

Ook al moeten bedrijven hun marketing op social media verfijnen, social media blijft mega belangrijk. Vooral Instagram en LinkedIn zullen de meest essentiële platformen worden waarop zij actief moeten zijn. Deze kanalen worden steeds gebruiksvriendelijker en ook meer verschillende generaties gebruiken deze platformen.

Geef een reactie